Phoenix Energy & Bhersaf Municipality Sign Cooperation Protocol to Protect the Environment

This article has photo gallery

Phoenix Energy, Lebanese renewable energy resource products supplier, supports Bhersaf community.

In line with its mission to promote environmental conservation, Phoenix Energy and the non-profit Phellipolis sign a cooperation protocol with Bhersaf municipality in Metn, Lebanon. Phoenix Energy General Manager, Rabih Osta, and Marketing Manager, Fadi El Chiti attended the inauguration event on 28 August 2013.

The cooperation protocol launches the solar power lighting project in Bhersaf village, as well as aims to encourage use of alternative power resources and sustainable water and home heating solutions, as well as shift to natural resources instead of petrochemical power.

Read the full press release in Arabic:

في ٢٧ آب ٢٠١٣، تمّ توقيع بروتوكول تعاون بين شركة فونيكس إنيرجي وجمعية أصدقاء المدينة، فيليبوليس، مع بلدية ساقية المسك في مقر المجلس البلدي بهدف تشجيع استعمال مصادر الطاقة البديلة ونشر ثقافة الإعتماد على الموارد الطبيعة غير التقليدية. كما دعت هذه المبادرة إلى عدم الإعتماد على الموارد التقليدية المرجحة دومًا للإرتفاع والمضرّة بالبيئة، إضافةً إلى المساهمة بإطلاق مشروع إنارة البلدات على الطاقة الشمسية.

رعى الحفل رئيس جمعية الصناعيين اللبنانيين، المدير التنفيذي لمجموعة إندفكو السيد نعمت إفرام، ممثلاً بشركة فونيكس إنيرجي وجمعية أصدقاء المدينة، بحضور عدد كبير من الشخصيات المُلِمّة بالشأن البيئي إلى جانب أبناء البلدة.

بعد النشيد الوطني اللبناني، ألقى رئيس المجلس البلدي، الأستاذ جورج الحاج بطرس، كلمةً أشاد فيها بجهود فونيكس إنيرجي وجمعية أصدقاء المدينة مبديًا كل تعاون ورغبةٍ في نشر ثقافة الحد من التلوث.

ومن ثم تبعه مدير شركة فونيكس إنيرجي، المهندس ربيع الأسطا، الذي ربط جُهد الشركة بثقافة مؤسس مجموعة إندفكو، الوزير الراحل جورج افرام، مشدّدًا على شعار المجموعة "ما هو خيرٌ للمجتمع هو خير للشركة" وملخصًا أنّ "ما هو خيرٌ للبيئةِ هو خيرٌ للمجتمعِ وللشركةِ في آن". وأشار ممثل جمعية أصدقاء المدينة، السيد جوزيف بعينو،  إلى دور الجمعية في المساهمة بنشر مفاهيم راقية لحماية البيئة والحدّ من التلوّث.

وقبل الإحتفال بنخب المناسبة، عرضت شركة فونيكس إنيرجي على الحضور، سُبُل التعاون من خلال منتوجين بيئيين: "سخّان المياه على الطاقة الشمسية "Solar Water Heater" وشوديير الوقود الصلب "Biomass Boiler". وقد أعلنت البلدية وجمعية أصدقاء المدينة عن دعمهما المادي لهذين المنتوجين، ليكونا بمثابة خطوة تساعد للإنتقال من مجتمعٍ يعتمد على موارد تقليدية للطاقة، إلى مجتمعٍ يستمد طاقته من مصادر نظيفة وصحية وإقتصادية.


About Phoenix Energy

Phoenix Energy, located in Safra, Lebanon, supplies renewable energy products, such as solar water heatersbiomass boilerswind turbine systemssolar outdoor lights and PV Systems. In addition, it provides resource assessment services and turnkey commercial projects to recycle and transform waste into electricity using waste-to-energy systems.

Phoenix Energy is a member of Phoenix Group of Companies and a member of the multinational INDEVCO Group.

Contact Info

Phoenix Energy
Safra, Lebanon
P.O Box 11-2354, Jounieh

Tel: +961-9-855 690
Fax: +961-9-855 696
Email: energy@phoenixlb.com
Web: http://energy.phoenixlb.com

 

 

Share on Facebook


Back to top

0 Response(s) to “Phoenix Energy & Bhersaf Municipality Sign Cooperation Protocol to Protect the Environment”

Leave a reply